In onze vorige nieuwsbrief nodigden wij u uit voor een webinar dat wij samen met onze partner Undutchables organiseerden over "Remote employees in another country, do's & dont's" (Engelstalig). Heeft u dit webinar gemist, dan bieden wij u in deze nieuwsbrief alsnog de mogelijkheid om de video opname te bekijken:
De grote belangstelling voor dit webinar en de vragen die gesteld werden toonden ook aan dat er een grote behoefte is aan duidelijkheid over het aannemen van personeel in een ander land en welke regels er dan van toepassing zijn. Vandaar dat wij in deze nieuwsbrief, naast enkele eindejaarsberichten, enkele veel gestelde vragen beantwoorden.
Veel leesplezier!
Veel gestelde vragen:
Welke regels zijn van toepassing wanneer ik een werknemer in dienst neem die volledig in een ander land woont én werkt?
Graag maken wij u erop attent dat onze kantoren in Voorburg (NL) en Kontich (BE) gesloten zijn op de volgende werkdagen:
vrijdag 24 december 2021
vrijdag 31 december 2021
Houdt u er rekening mee dat de regels en gebruiken als het gaat om feestdagen niet in alle landen hetzelfde zijn! Vooral nu eerste en tweede kerstdag in het weekend vallen, is het belangrijk om na te gaan in welke landen werknemers recht hebben op compensatie.
Heeft u ziekmeldingen voor uw medewerkers in Nederland die u tijdens de kantoorsluiting aan onze arbodienst wenst door te geven, dan kan dat uiteraard per e-mail via arbo@interfisc.nl
Tot slot wensen wij u namens het voltallige Interfisc-team fijne feestdagen en een gelukkig, gezond en liefst ook succesvol 2022. Ook al is dit niet voor iedereen vanzelfsprekend in deze coronatijden, wij staan voor u klaar om u te ondersteunen waar wij kunnen. Stay safe!
Heeft u ons nodig? Aarzel dan niet om contact op te nemen. U bereikt ons via onderstaande contactgegevens.